DOBREJK VEČER V SOBOTU 18.2.2014 - ROZHOVORY
FB EVENT
https://www.facebook.com/events/238180776345819/
bb.cz : Line Od Sight
Georgi aka Line Of Sight se z Varny do Prahy přestěhoval před třemi lety. Nevím, jestli to má nějakou souvislost, ale právě v posledních letech ve svém hudebním projevu slušně přitvrdil. Asi, že tu není to moře. V Crossu to z jeho strany bude zlomený, rovný ale hlavně psychedelický.
Jak se ti líbí v Praze?
Praha je krásný město, má jedinečnou atmosféru a ve spoustě ohledů je inspirující. Nejdůležitější ale je, že jsem tu potkal skvělý lidi a dobrý přátele. No a je pro mě čest být součastí komunity okolo breakbeat.cz.
Změnil se tvůj přístup k hudbě za tu dobu, co tu jsi?
Snažím se mít hlavu otevřenou, hlavně když jde o hudbu - líbí se mi toho hodně a breakbeat je jenom malá část. Posledních pár let jsem poslouchal hodně psytrance a z něj se učím… hlavně energii, produkci a cit pro detail, který mi teď v breaku zoufale chybí. Líbí se mi i psybreaky a ty jsou pro mě i budoucnost breakbeatu, pořád ještě mají co ukázat.
Co se týče mý produkce, dělám teď nejradši na vlastních skladbách, ale je tam k dokončení i pár remixů. A taky spolupracuju s Davidem (Turtlesquad) pod jménem Tie Fighters. Zanedlouho nám vyjde debutový release na Scarcity Records.
Jaký jsou tvoje oblíbený labely a producenti?
Těžko jmenovat jen pár, ale co se týče breaku, tak: Hedflux, Ap3x, Bad Tango, Kwah, Motna, Neurodriver a celkově zvuk labelu Broken Robot. No a mimo break to jsou: Zen Mechanics, Grouch, Hypnocoustics, Headroom, Nanoplex, Loud… prostě psychedelic dance music :)
Jak vidíš budoucnost breakbeatu?
Breakbeat už asi zažil lepší časy. Ale je tu každopádně dost mladých producentů, který se nebojí experimentovat a tenhle styl zvedají. Takže lze celkem bezpečně říct, že break to ustojí. Možná nebude nikdy tak velkej, jako třeba drum and bass, ale o tom to nikdy nebylo a možná je to tak i lepší.
https://soundcloud.com/lineofsight
--
bb.cz : HarryUp
Harry drží se svou partou Breakalicious prapor zlomených beatů v Bulharsku a do Crossu kromě solidní skvadry přiveze i porci tý našláplejší strany breakbeatu.
Jak vypadá breakbeatová scéna v Bulharsku?
Posledních pár let to není žádná sláva. Po aktuální invazi dubstepu a trapu není breakbeat pro mladý lidi moc atraktivní. Letitý fanoušci pořád chodí, ale nevidím nějaký nový a zaujatý, jako to bylo dřív. Breaky byly v Bulharsku bohužel vždycky ve stínu něčeho jinýho…
Kdy jsi začal hrát a kdy se okolo tebe breakbeat rozjel?
V klubech jsem začal hrát breaky v roce 2006. Do tý doby tu žádná scéna nebyla. Hrál jsem je na konci hiphop a funk parties a lidem se to líbilo. Bylo to něco novýho, co je dokázalo rozhejbat… To byly dobrý časy.
V roce 2007 začala Breakalicious, malá skupina kamarádů, která chtěla breakbeat dostat i k dalším známým. Bylo to striktně o breakbeatu a i když už proběhly sotvky parties se všemi možnými DJs, jsme pořád jediná parta v Bulharsku, která (s láskou) hraje a organizuje breakbeatový akce.
Jaký jsou tvoje oblíbený labely a producenti?
Labely: iBreaks, Bombtraxx, Scarcity, Distorsion, Musication, Spektra, Hot Cakes, Booty Cakes, Funn Dark, Expand, Acida a další
Producenti: Colombo, Under This, Mesmer, Bubu, Deekline, Martin Flex, Stanton, Lunatics, Mafia Kiss, Cherry aka BreakNtune, Kid Digital, Braking News, The Brainkiller
Jak vidíš budoucnost breakbeatu?
Veřím, že se to vrátí. Breakbeat bude vždycky nejlepší taneční hudba.
https://soundcloud.com/harizata
--
bb.cz : Retrograde
Lukasz aka Retrograde v poslední době tahá do polské Čenstochovy breaková jména z celé Evropy. Do Česka už dojel několikrát, na Soundfeer nebo do Crossu, ale tentokrát poprvé jako DJ. Vypadá to na pěkný průřez progressive breakem.
Jak vypadá breakbeatová scéna v Polsku?
V současnosti to nevypadá nejlíp, jenom pár klubů v Polsku dělá breakový akce, Rura v Čenstochově, Sfinks700 v Sopotech, Carpenter Inn v Olštýnu a možná pár dalších. Máme několik výborných producentů, jako je Adam Faz nebo Helbot, ale myslím, že to pořád nestačí. S děláním akcí bude ještě dost práce a je těžký prorazit skrze silnou techno scénu. Společně s majitelema klubu Rura se snažíme breaky propagovat, jak to jen jde a zveme skvělý producenty jako Ludmilla, Lady Waks, Mesmer a v plánu je kupa dalších…
Kdy jsi začal hrát a kdy se okolo tebe breakbeat rozjel?
S hraním jsem začal v roce 2006 a kromě breaku jsem hrál i progressive a tech věci. V tý době byla breaková scéna v Polsku dost silná, v hodně klubech hráli lidi jako Stanton Warriors, Hexadecimal, Jimmy Mofo, Krafty Kuts, Vandal, Aquasky, Janette Slack a spousta dalších. Ale pak se něco podělalo a jsme tam, kde jsme.
Jaký jsou tvoje oblíbený labely a producenti?
Nejoblíbenější? Haha, těch je moc, abych je vybral, ale… z labelů: Broken Robot Records, V.I.M., Scarcity, Ridiculoud, Logariddim, En:Vision a z producntů: Hedflux, Ap3x, Karl Sav, Mesmer, Llupa, Monk3ylogic, Ronin8, Bad Tango, Triple Agent, Flack.su, Roboteknic a fakt hodně dalších!
Jak vidíš budoucnost breakbeatu?
Vidím jí růžově. Tenhle styl má až moc energie na to, aby byl zapomenutej, musíme akorát počkat a promovat akce, co nám síly stačí. A to pomůže, je to jen otázka času.
https://soundcloud.com/retrogradedj