Shannon Larratt a smysl tělesných modifikací
Sledovat život Shannona Larratta znamená sledovat z největší blízkosti život tělesných modifikací a jejich chápání na přelomu tisíciletí. Bez uzardění lze říci, že v této oblasti byl v posledních dvou dekádách Shannon Larratt nejvýznamnější osobností a že jeho vliv neklesá ani dnes, rok a půl po jeho smrti.
V roce 1994 založil Larratt internetovou stránku, kterou nazval BMEzine, tj. Body Modification Ezine, a na které chtěl čtenářům zprostředkovávat svět piercingu, tetování, skarifikací a všech dalších nekonvenčních tělesných praktik. Z malé stránky se brzy stal obrovský server, jenž sdružoval a také utvářel mezinárodní komunitu tělesných modifikací a jenž určoval, jak budou tělesné modifikace chápány. Larrattova iniciativa se však nezastavila u vytváření komunity. Psal články, zprostředkovával výměnu informací o technologických postupech spjatých s tělesnými modifikacemi, seznamoval čtenáře s riziky spjatými s určitými zásahy do těla a především neúnavně prezentoval svoje názory na smysl a význam body modification, aniž by ovšem na BMEZine upozaďoval názory ostatní, třebas i jemu poměrně cizí.
Vlastní kapitolu potom tvořil jeho podíl na propagaci extrémních tělesných modifikací, především těch genitálních. O této problematice napsal několik knih a namísto snahy o šokování publika, jak bývá v těchto souvislostech nešťastným zvykem, zde dal poprvé prostor pro vyjádření názorů a pocitů extrémně modifikovaných.
Během přednáškového večera se seznámíme se všemi těmito oblastmi jeho aktivity. Budeme sledovat jeho život, peripetie spjaté s jeho úsilím o veřejné přijetí tělesných modifikací, ale především motivace a vývoj jeho názorů, které tím či oním způsobem ovlivnily snad všechny významné osobnosti moderní historie tělesných modifikací.
Přednáška bude doprovázena foto a video dokumentací a je přístupná od 18let.
PO PŘEDNÁŠCE BUDE ELECTRO SWINGOVÝ MEJDAN V PODÁNÍ UNIVERSAL SWING BROTHERS.
BENN MURHAAYA - VERNISÁŽ "PANELÁKY"
Benn Murhaaya je známý především jako fotograf fetish tématiky a tělesných modifikací. Nicméně nedílnou a nikoliv okrajovou část jeho tvorby představují i fotografie normalizační zástavby, především paneláků.
Je to prostředí, ve kterém vyrůstal, ve kterém objevoval svět a ve kterém se především rodil jeho způsob vidění. Panelové sídliště bývá často vnímáno jako ukázkový symbol lidského odcizení, monotónní, neinvenční šedi, prostorového útlaku a násilné organizace životních návyků.
Avšak v Murhaayových fotografiích se ukazují jako místa zvláštního, neopakovatelného lyrismu plynoucího pravděpodobně z napětí mezi prostou racionální a neivnenčí architekturou, bujností obklopující zeleně a prázdnotou svěží oblohy. Jsou to místa, v kterých jakoby uplývala vzpomínka na dětství se vší svou snivou nostalgií a melancholií.
O to cennější je, že Benn Murhaaya je zachycuje bez zvláštních efektů a estetických stylizací. Lze vlastně říci, že je pouze dokumentuje – dokumentuje emocionální hodnotu panelové zástavby pro svoji generaci.