CROSS ATTIC
Objektivně je potřeba hrabat písek / premiéra na půdě v Crossu
TEATR NOVOGO FRONTA - premiéra
„Píseční svižníci mají pozoruhodný způsob letu. Kousek odletí – a pak se motají a čekají na místě. Jako by si vysloveně říkali o polapení. Když se někdo blíží, zase popoletí a zase se točí na místě. Podle jedné teorie má tenhle zvláštní způsob letu svůj účel – vylákat z hnízda drobná zvířata. Myš nebo ještěrka se nechá oblouznit vidinou snadné kořisti, vydá se za broukem, ale on poodletí. A zase, a zase. Zvíře ovládané loveckým pudem jde stále za ním, nemůže si pomoci, až do chvíle, než zabloudí v poušti a už není cesty zpět. Svižník počká, až jeho oběť pojde hlady nebo vyčerpáním, a na její mrtvole pak hoduje. Na první pohled vypadají svižníci tak jemně a graciézně, ale ve skutečnosti mají tvrdou a zákeřnou povahu, která se neštítí ani kanibalismu.“
Objektivně je potřeba hrabat písek
... je první inscenací, na které skupina TEATR NOVOGO FRONTA, etablovaná na poli fyzického a pohybového divadla, spolupracuje s tvůrci zaměřujícími se na současnou progresivní činohru.
Surreálný děj se odvíjí vpřed ve smyčkách a variacích a pomalu se skládá do metaforického vyprávění o životě performerů i diváků. V písečných dunách i na plesnivé půdě se může stát cokoli. Za drnčivého zvuku plechových kbelíků, po strukturách starých dlaždic, za vůně starých vlhkých krovů. Text, pohyb, prostor i společné bytí v něm vytváří totální divadlo – na dřeň, ale zároveň s jistým nadhledem, s kapkou poezie.
... na námět románu Písečná žena od Kóbó Abe
scénář: Šimon Stiburek, Vladimir Benderski a kol.
režie: Šimon Stiburek a kol.
choreografie: Irina Andreeva
hudba: Petr Šmíd
kostýmy: Gabriela Pojerová
PR a produkce: Lucia Šimášková, Zdeňka Brychtová (TNF)
Coprodukce: Cross Attic
hrají, performují, tančí: Zdeňka Brychtová, Vladimir Benderski, Henrique Pinto
Předprodej: GoOut
Finančně podpořili: Hlavní město Praha, Státní fond kultury ČR, Ministerstvo kultury ČR